Länsförsäkringar, en av HandelsMarketings nöjda kunder.

Marknadsundersökning

Sammanfattning:
Genom en marknadsundersökning gav HandelsMarketing Länsförsäkringar nya insikter och rekommendationer kring kundsegmentet studenter.

Utmaning:
Försäkringsbolaget Länsförsäkringar saknade kunskap om målgruppen studenter och deras inställning och attityd kring försäkringar, och anlitade HandelsMarketing för att få större insikter kring kundsegmentet.

Lösning:
HandelsMarketing utformade en marknadsundersökning som gav svar på Länsförsäkringars frågor genom en förstudie, konkurrentanalys, målgruppsanalys och fokusgrupper. Genom att kartlägga studenternas boendesituation, konsumtionsvanor samt hur studenter väljer försäkringsbolag kunde HandelsMarketing ta fram en rapport kring resultatet av undersökningen.

Resultat:
Länsförsäkringar fick nya insikter och påvisade utmaningar för Länsförsäkringar som försågs med rekommendationer baserat på de viktigaste slutsatserna i marknadsundersökningen.