Meny

Undersökning om studenters attityder till försäkring

Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän

Försäkringsbolaget Länsförsäkringar saknade kunskap om målgruppen studenter och dess inställning och attityd kring försäkringar. Länsförsäkringars frågor gav HandelsMarketings marknadsundersökning svar på, där en förstudie, konkurrentanalys,  målgruppsnalays och fokusgrupper med studenter ledde fram till insikter för Länsförsäkringars fortsatta arbete. Resultatet påvisade utmaningar för Länsförsäkringar och gav rekommendationer utifrån de viktigaste slutsatserna. Nu finns inga frågetecken för Länsförsäkringar om målgruppen studenter, de har försäkrat sig genom HandelsMarketing.

#grafiskformgivning #kommunikation #strategi
Dela caset
Coffee or tea?

Ses på en kaffe? Vi bjuder.
Lämna dina kontaktuppgifter så hör vi av oss.



Kaffet är på bryggning, vi hör av oss när det är klart.