Meny

Kök etcetera

Kök etcetera

KÖK etcetera är en köksbutik belägen intill Saluhallen i centrala Göteborg. Problemet som identifierades var att de hade låg kännedom gentemot målgrupperna. Många känner till butiken men inte KÖK etcetera som varumärke.

Lösningen blev att skapa en kommunikationsplan för KÖK etcetera, som är ämnad att fungera som en kompass i deras sätt att kommunicera med målgrupperna. Kommunikationsplanen bestod av en omvärldsanalys innehållande konkurrens-, marknads- och målgruppsanalys. Det för att skapa en överblick och ett sätt att differentiera sig på marknaden.

Som ett komplement till kommunikationsplanen är guidelines för sociala medier framtagna. Detta för att skapa en röd tråd i kommunikationen från fysisk butik till de digitala plattformarna. Det gjordes för att kunderna ska få samma upplevelse av KÖK etcetera, var de än kommer i kontakt med varumärket.

#kommunikation #strategi
Dela caset
Coffee or tea?

Ses på en kaffe? Vi bjuder.
Lämna dina kontaktuppgifter så hör vi av oss.



Kaffet är på bryggning, vi hör av oss när det är klart.