Meny

Grafisk profil och manual till Handelhögskolans studentkår

HHGS & Handelshögskolan i Göteborg

HandelsMarketing tog fram en grafisk profil för HHGS som exempelvis innefattar färgschema, typografi, moodboard och ska ligga till grund för deras hemsidas utformning, men vars användningsområde också sträcker sig till affischer, visitkort och dylikt. Detta gör att organisationens kommunikation utåt kommer att följa ett enhetligt grafiskt språk och skapa en mer sammanhängande bild av verksamheten och ett långsiktigt värde skapas.

I den grafiska profilen ingår en guide till hur den ska användas, vilket gör att till och med personer utan grafiska förkunskaper ska kunna på ett enkelt sätt följa den grafiska profilen och reglerna i guiden ska säkerställa att profilen följs på ett enhetligt och acceptabelt sätt.

#grafiskformgivning
Dela caset
Coffee or tea?

Ses på en kaffe? Vi bjuder.
Lämna dina kontaktuppgifter så hör vi av oss.



Kaffet är på bryggning, vi hör av oss när det är klart.