Meny

Hemköp Vasagatan - rabattkampanj för sallader

Hemköp

Hemköp hade sedan en tid tillbaka börjat erbjuda take away-sallader från en ny salladsbar. Erbjudandet var både billigt och innehöll bra råvaror och ingredienser, men tyvärr blev försäljningen sämre än väntat. HandelsMarketing fick därmed i uppdrag att öka försäljningen.

HandelsMarketing gjorde en kundundersökning på Handelshögskolan där vi identifierade studenternas inställning till sallad som lunch. Vi fick reda på att sallad är ett av de mest uppskattade lunchalternativen och att man överlag var missnöjd med det närliggande utbudet. Många visste heller inte att Hemköp hade en salladsbar. Med dessa kundinsikter lanserade vi en kampanj för att uppmärksamma Hemköp som salladsalternativ. Via posters och kupongutdelning under två veckors tid lyckades vi skapa stor spridning och uppmärksamhet på skolan.

Salladsbarens försäljningen ökade med 40% under kampanjens genomförande och ligger på stabila 20 % efter projektets avslutande.

#kommunikation
Dela caset
Coffee or tea?

Ses på en kaffe? Vi bjuder.
Lämna dina kontaktuppgifter så hör vi av oss.



Kaffet är på bryggning, vi hör av oss när det är klart.