Meny

DIGITALKS

26 October, 2017

Det är sen eftermiddag, och göteborgarna glider fram och tillbaka längs gatorna. Oktoberkylan har ännu inte lyckats jaga bort kvällssolen, som framhäver staden från dess bästa sida. Det kan för ett otränat öga se ut att vara en helt vanlig torsdag - men skenet bedrar! Tar man sig till dörren på Korsgatan 24 och knallar upp två trappor så kliver man snart in i en rungande varm atmosfär med människor som minglar, lirar pingis, testar sin bollkontroll med fotbollen eller utmanar varandra i shuffleboard. Vi har kommit till Forza Footballs kontor!

Varför är vi då här? Jo, det har blivit dags för HandelsMarketings andra uppsättning av Digitalks - ett eventkoncept med syftet att inspirera, lära oss mer om marknadsföringens många knep samt skapa chanser för att nätverka genom att föra samman alla oss entusiaster som brinner för marknadsföring och kommunikation i alla spännande former. En härlig blandning av studenter och personer från yrkeslivet väntar spänt på vad som ska hända, medan de tar för sig av mingelbuffé och kalla drycker. AW-stämningen är på topp!

STRATEGISK IMPROVISATION

Snart kallar vår egen kreatör Otis Ingelstam på uppmärksamheten, han vill sätta igång! Tillsammans med vår retoriska fantast David Södermalm leder han oss in i en medryckande och upplivande föreläsning om Strategisk improvisation - det nya fenomen som tagit vår digitala marknadsföringsvärld med storm. Skratten avlöser varandra när denna duo ger oss praktiska tips och trix blandade med roliga exempel från aktuella reklamkampanjer.

NATIVE ADVERTISING

Efter denna ögonöppnande halvtimme tar vi tillfället i akt och fyller på med en kall öl, spelar ytterligare en pingisrunda och dyker ner i bollhavet på andra våningen. Efter en stunds minglande sätter vi oss återigen till rätta på stolarna, den här gången för att få höra Manolo Obaya från Forza ge oss en uppfriskande föreläsning om Native advertising i digitala kanaler. Vi får lära oss om dess många användningsområden och vad som skiljer det från annan reklam. Han drar en rad tillämpningar från Forza Footballs egen app och övriga reklamvärlden, som får det att klia i fingrarna på oss Marketeers av skaparvilja!   Vi på HandelsMarketing är euforiska över det lyckade resultatet och vill tacka alla som deltog i vårt andra Digitalks! Missade ni denna entusiasmerande kväll behöver ni inte hänga läpp, självklart kommer det fler chanser. Vill ni vara säkra på att inte missa nästa tillfälle är vårt heta tips att hålla koll på vår Facebooksida eller skriva upp er för svårt nyhetsbrev HÄR!
Dela med andra

Ses på en kaffe? Vi bjuder.
Lämna dina kontaktuppgifter så hör vi av oss.



Kaffet är på bryggning, vi hör av oss när det är klart.