Meny

FRÅN OUTBOUND TILL BRAVE ZONE

26 May, 2017

Den ljumma majkvällens sista solstrålar träffar mig i ögonen när jag trycker upp den bastanta glasdörren. Bland solglasbeprydda coolkids på Barabicus uteservering sitter Anna Karlsson Drefelt, HandelsMarketings marknadsansvarig. Hon utstrålar allt annat än den Berghain-röra som den homogena skaran runt henne dragit på sig, när hon leendes och energiskt vinkar med båda armarna för att få min uppmärksamhet. Den alltför svartklädde bordsgrannen drar snabbt sitt Pinot Noir i säkerhet. Med skrattet i halsen skålar vi och fäller synkroniserat ner solglasögonen från pannan.

Alltid lika upplyftande att se dig Anna! Vadan denna vardagslyx?

Har man lämnat in sin C-uppsats så har man!

Kämpe! Men än är du inte ledig för nu ska det svaras på frågor! Så vem är den mytomspunna sägnen Anna Karlsson Drefeldt på HandelsMarketing?

Min tid på HandelsMarketing startade för så länge sedan som i september 2016. Efter en tuff rekryteringsprocess välkomnades jag och 6 andra konsulter in i bolaget med öppna armar. Efter tre månader i projekt och interna aktiviteter fick jag sedan rollen som marknadsansvarig och ledningsgruppsmedlem. Som marknadsansvarig ansvarar jag för HandelsMarketings varumärke och vår position på marknaden. HandelsMarketing är ett väldigt spännande varumärke att arbeta med då vi alla är eldsjälar som brinner för att starta vår karriär innan studierna är över. Hur låter man då ett varumärke symbolisera detta på bästa möjliga sätt? Och hur balansera man paradoxen mellan lekfullhet och professionalitet?

Mitt arbete som marknadsansvarig är därför väldigt roligt och utmanade om man får vara så sjukligt klyschig. Utöver ett utvecklande varumärke för HandelsMarketing ser jag mitt jobb som att sprida glädje och energi på kontoret och bland mina goa kollegor.

Jag måste erkänna att det ligger en lite new age-aktig atmosfär i kontoret när du är där! Hur kommer det sig att en solstråle som du valde att ge din inner spirit energy till HandelsMarketing av alla ställen?

Jag var väldigt taggad på att få arbeta med marknadsföring i praktiken och fick upp då ögonen för den kreativa studentdrivna kommunikationsbyrån. Så jag snickrade ihop mitt Cv och personliga brev och hoppades på en intervju. Under denna rekryteringsperiod hade även kårbolagen sin omtalade AW som jag ville gå på. Jag var till och med så taggad att jag kom en dag för tidigt. När jag ringde på porten träffade jag Tim, vår affärsutvecklare, och lyckades nästan övertyga honom om att det var han som tagit fel på datumet och inte jag. Men bara nästan, han har stort förtroende till sitt välorganiserade schema. Efter en inspirerande Aw med mycket mingel var jag säker på att HandelsMarketing var en plats för mig, vilket gjorde mig ännu nervösare för att inte få jobbet. Men nu är jag här!

Tacka marknadsföringsgudarna för det, för vad hade outbound varit utan “Call on me”-Anna! Men vad gör du då när du inte fyller paradkontoret med positiv chakra?

Jag har faktiskt precis lämnat in min kandidatuppsats på Handels i marknadsföring och nu väntar nya äventyr för mig. Utöver skola och Marketing går mycket av min tid till att planera en brännbollsturnering och min första semester på 9 år.

Då kan man undra många insamlade semesterveckor det blir på 9 år av pluggångest! Förutom din AW-schablon, har du något annat dunder-pinsamt minne som du vill dela med våra icke-förlåtande läsare?

Mest pinsamma stunden var nog när jag försökte twerka upp och ner på en aw till låten ”wannabe” med Spicegirls. Det gick sådär.

Var nog för det bättre att det inte hamnade på vår Snapstory. Och om du ska köra lite klädsam humblebragging, vilket var ditt stoltaste moment?

Min stoltaste stund är att vi lyckats rekrytera ett sånt gott gäng som presterar på topp och att Marketing tas till nya höjder med spännande projekt och storslagna framtidsplaner.

Inget mindre blygsamt?

Tyvärr hindras jag av sekretessavtal när det kommer till de allra saftigaste skryt-monologerna, så de får bara mina kära medarbetare ta del av dag ut och dag in. Otis, vår kommunikationsansvarige, uppskattar det speciellt mycket.

Låter som något han skulle gilla! Så varthän efter din sprudlande tid på HandelsMarketing?

Nu väntar en ny utmaning för mig då mina studier är över. Och jag kan ju självklart inte släppa byråvärlden så jag kommer från och med juni börja jobba som projektledare på den Göteborgs belägna reklambyrån Brave Zone! En riktig dröm!

Du det va inte dåligt, hur lyckades du landa den guldklimpen?

Jag ringde faktiskt ett outbound-samtal och bokade in en träff för lite meet and greet. Vi klickade väldigt bra och som en otrolig tillfällighet så sökte dom faktiskt någon med mina kriterier. Så det slutade med en anställning faktiskt. Jag är sjukt taggad och det skall bli riktigt spännande att börja jobba på heltid med ett ytterligare utmanande arbete!

Så HandelsMarketing har varit en grym plattform för ditt driv märker jag! Och har du något exklusivt tips för hur du lyckats ta dig dit du är idag som du vill dela med dig?

Gud, jag vet inte! Jag har väll alltid motiverat mig med mitt motto tror jag.

Spännande! Som är?

Get shit done.

Blir du också sugen på att jobba med oss på HandelsMarketing? Vi söker ständigt drivna kämpar som Anna! Läs mer om hur du ansöker till oss genom att klicka HÄR!

Dela med andra

Ses på en kaffe? Vi bjuder.
Lämna dina kontaktuppgifter så hör vi av oss.



Kaffet är på bryggning, vi hör av oss när det är klart.